Monday, July 26, 2010

Cita-cita Saya

Hari ini 25 Julai 2010, ibu telah menyediakan satu buku Yassin untuk saya. Di dalam buku itu juga ada Lafadz Azan untuk saya belajar. Pada hari Jumaat yang lalu iaitu 23Julai 2010 saya telah ke masjid bersama-sama ayah. Apabila balik dari masjid saya bercerita kepada ibu, kakak & adik saya yang saya mendengar satu "azan" yang "cantik" sangat bunyi nyer....Saya beritahu "Muhammad suka sangat dengar...Tapi tak boleh nak ikut...Macam mana yer?" Lepas tu Cik Nyah cuba azan...Tapi saya kata "Tak sama, lain, tak cantik bunyi nyer..." Kata saya. Lepas tu ibu pula cuba...Pun sama tak seperti kat masjid....

Esoknya ibu share Lafadz Azan Yang Merdu dari Youtube dan masukkan ke blog saya....Saya dengar 5 kali dan berasa sangat gembira...Hari ni....Ibu tolong saya lagi iaitu ibu print dari
http://www.quranexplorer.com/quran/ surah Yaseen dan Lafadz Azan dari http://www.islamicfinder.org/. Jadi saya boleh baca Yaseen dan belajar Adzan dengan mudah. Saya telah hafal Yaseen 26 ayat semasa di Tadika Al-Hadhanah di Kota Kinabalu dulu. Tapi sekarang saya dah banyak lupa. Jadi ibu cadangkan saya supaya hafal semula. Hari ini saya telah baca 10 ayat Yaseen dan akan cuba hafal dalam masa 7 hari ni....Saya yakin INSYAALLAH saya akan berjaya....Lafadz Azan saya dah hafal, cumaaaa.....masih tak boleh nak baca dengan "cantik" lagi...Saya akan cuba lagi...

Dari laptop ayah....


Ini gambar ketika ibu sedang cetak dari komputer...

Ini le dia....Jarak dekat....Ada nama saya...

Ini buku yang ibu buatkan untuk saya...
Ada Surah Yaseen dan Lafadz Azan di dalamnya...



Awal Yaseen....Besar tulisannya....Senang nak baca...




Habis dah...

Ini Lafadz Azan....


Ini adik saya Asila.....Dia berumur 4 tahun...
Gambar ni diambil semasa dia belajar IQRA' 2....
Kami akan belajar mengaji sebelum waktu maghrib
tiap2 hari bersama2 dengan ibu saya...

Nukilan,
Muhammad Afif,
25 Julai 2010.

No comments:

Post a Comment