Wednesday, July 21, 2010

Menolong Ibu....




Saya dah besar dan saya rasa saya telah boleh membantu ibu membuat kerja...


Saya telah beritahu ibu " Ibu, ibu sekarang tak perlu buat banyak kerja lagi, Muhammad dan Asila dah boleh basuh pinggan dan sapu sampah...Ibu hanya perlu masak je..."



Tapi ayah larang saya dan adik saya Asila membasuh pinggan...Ini kerana kami kena panjat kerusi untuk membasuh pinggan di sinki...Jadi kami hanya boleh sapu sampah dan bersihkan rumah sahaja....

Kak Long dan Cik Nyah yang akan membasuh pinggan sekarang...."Nanti bila Muhammad & Asila dah besar, Muhammad & Asila boleh lah buat" kata ayah kepada kami. Jadi sekarang kami kena makan banyak dan minum susu banyak supaya kami cepat besar dan boleh membantu ayah dan ibu...



Kami suka buat kerja kerana buat kerja rumah ni seronok...Kalau basuh pinggan lagi best sebab ada banyak air dan sabun....Hehe...




Ini ada gambar Muhammad sedang membersih rumah.....Ibu yang ambil gambar Muhammad ni...Masa tu Muhammad dah letih dah...



Sebelum buat kerja....Mesti ambil power dulu....Baru boleh buat laju sikit...



Bekerja sambil bermain....Memang seronok...


Saya sedang sibuk ni....Tolong jangan ganggu boleh?


Penat dah ni.....Tapi tak berpeluh pun...
Lepas penat membuat kerja ibu menjamu kami makan buah dan makan roti Turkey yang besar bersama kuah kari dan madu...Saya suka makan roti ni bersama madu....Sedap macam roti canai je...


Besarkan roti ni....Itu tangan Cik Nyah..


Ini blueberries yang kami beli di gerai di hadapan zoo....Manislah juga....
Tapi saya tak suka sangat....

Tu nama dia...Rasanya masam sikit...Ibu yang suka..


Buah Stachelbeeren...Ibu cakap macam buah letup kat Malaysia....
Isi dalam nya manis juga...


Inilah hidangan buah2an kami...



Salam dari Muhammad utk semua....



Bye,


Muhammad Afif Bin Abdul Aziz,
Hannover, Germany.
21.07.2010

No comments:

Post a Comment